לימודי מדעי ההתנהגות

חז"ל במסכת ברכות אמרו: "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" ודבריהם ברורים; אין בכל העולם אדם אחד הזהה בדיוק לאדם אחר. כל אדם הוא תוצר של השילוב בין המשפחה, המעמד החברתי והמיקום הגיאוגרפי שבו הוא צמח. הדבר נכון הן ברמה האישית והן ברמה החברתית: כל גזע אנושי שהתיישב במקום מסוים, התפתח לכדי תרבות אחרת בעלת מנהגים שונים, אמונות שונות ושפה שונה.
הדבר מעורר אותנו לתהות: מהם הגורמים המשפיעים על השינוי הקיצוני הזה בין אדם לאדם, כאשר בסך הכול מדובר באותו גזע ביולוגי? מהם התהליכים שהביאו להתפתחותם של עמים ותרבויות שונים כל כך? כיצד ניתן לצפות מראש התנהגות של פרט ושל קבוצה?
תשובות לשאלות אלו ניתן למצוא במסגרת לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות.
לימודי מדעי ההתנהגות בנויים למעשה משלושה תחומים עיקריים: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. שלושת התחומים הללו עוסקים בחקר בני אדם כפרט, כחברה וכלאום. בנוסף לתחומים הללו, כוללים לימודי מדעי ההתנהגות גם תחומי משנה, שחלקם ניתנים כקורסי חובה וחלקם ניתנים כסמינריונים להתמחות ספציפית. ביניהם: סטטיסטיקה, כלכלה, ייעוץ ארגוני, מדעי המדינה, תקשורת, חינוך ועוד.
לימודי מדעי ההתנהגות נותנים בידי הסטודנטים כלים רבים להבנת בני אדם והבנת התהליכים החברתיים והתרבותיים המתפתחים סביבם ומשפיעים עליהם.
בעלי תואר ראשון במדעי ההתנהגות יוכלו למצוא את מקומם במגוון תחומים במשק; החל מפוליטיקה, עובר דרך ניהול משאבי אנוש בחברות פרטיות ובתאגידים, כמו כן בתחום הכלכלה, בתחום התקשורת, בתחום החינוך ואפילו בתחום אכיפת החוק.
המשותף לכל התחומים הללו הוא שההבנה כיצד אדם פועל, מה מניע אותו לפעול וכיצד ניתן לצפות את פעולתו, היא קריטית עבור הצלחה בתחום זה; פוליטיקאי רוצה לדעת מה ישכנע את ההמון לבחור דווקא בו; מנהל חברה מנסה כל העת לעודד את הפועלים להעלאת התפוקה; כלכלנים חייבים לדעת מה ההמון עומד לצרוך וכיצד הוא עומד להוציא או לחסוך את כספו; מורים מתלבטים תמיד בשאלה מה מניע את התלמידים להשקיע בלימודים; גורמי אכיפת החוק עוסקים כבר שנים בשאלה: מה מניע אדם לפשע וכיצד ניתן לחנך את החברה להוקעת הפשע?
מדעי ההתנהגות ניתן ללמוד באוניברסיטאות שונות, לרבות: אוניברסיטת בן גוריון והאוניברסיטה הפתוחה. כמו כן מכללות רבות מציעות תואר ראשון במדעי ההתנהגות ביניהן: מכללת אריאל, מכללת עמק יזרעאל, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המרכז האקדמי פרס, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה האקדמית אחוה ועוד.
אם ברצונכם להבין בני אדם ולהשתמש בידע הזה כדי להניע תהליכים גדולים, לימודי מדעי ההתנהגות יכולים להיות המנוף שלכם להזזת האנושות.

  מסלולי לימודים -

לימודי מדעי ההתנהגות תואר ראשון






יעוץ לימודים
שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
מאשר/ת תנאי השימוש
היסטוריה של הביטוח הלאומי
לימודי מנהל עסקים
לימודי משפטים
הכנה למבחן פסיכומטרי
לימודים
רכבת ישראל

  לימודים    |    הוסף למועדפים    |    כתוב לנו    |    פרסום באתר  בניית אתרים PGN.co.il
 כל הזכויות שמורות: ינשוף לימודים / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ Copyright © 2005   www.ylimudim.co.il   All rights reserved 

ינשוף לימודים הוא אתר לימודים המאפשר לגולשים קבלת מידע לימודים בתחומים שונים בתחום השכלה גבוהה: תואר ראשון, תואר שני, מנהל עסקים, לימודי משפטים, מדעי ההתנהגות, לימודי הנדסה, הנדסאים, חינוך, הוראה, תקשורת, מדעי המחשב, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. כמו כן מפנה האתר לתחומי לימודים נוספים כגון לימודי תעודה, קורסים, השתלמויות, חוגים, סדנאות, לימודי מחשבים, לימודי עיצוב, אדריכלות, רפואה משלימה, לימודי שוק ההון, ועוד. ינשוף לימודים מפנה גם למידע על קורסי פסיכומטרי, קורסי בגרות, מכינות קדם אקדמיות.