לימודי רפואה משלימה

רפואה משלימה מהווה תחום מרכזי בעידן המודרני, כאשר השאיפה היא לחזור לטבע, ולגלות קצת מעבר לתחומי הרפואה הקונוונציונאלית והרבה מעבר למען איכות חיינו. לימודי רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית וכן רפואה הוליסטית נועדו לתת מענה לבעיות רפואיות ונפשיות, לתת פתרון למחלות ולזהות תסמינים ללא שימוש בחומרים כימיים. כמו כן, בעקבות הביקוש הרב ללימודי רפואה משלימה מכללות, אוניברסיטאות, מכונים, ובתי ספר רבים מפעילים בתחומם לימודי רפואה משלימה במגוון מסלולים, שיטות, קורסים ונושאים. ביניהם, לימודי עיסוי, שיאצו, לימודי טווינה, פלדנקרייז, רכיבה טיפולית, יוגה, צמחי מרפא, דמיון מודרך, הומאופתיה, הילינג, לימודי רפואה סינית, דיקור סיני, מדיטציה, לימודי נטורופתיה, רייקי, לימודי רפלקסולוגיה ועוד. בנוסף, לימודי רפואה משלימה לקבלת תעודה אורכים בין שנתיים לארבע שנים ועוסקים בהתנסות מעשית לצד למידה נרחבת של אנטומיה, פיזיולוגיה, פילוסופיה, דיקור, שיאצו, מגע ותחומים מעניינים רבים ונוספים.

  מסלולי לימודים -

הורות
לימודי שיאצו
לימודי עיסוי
לימודי רפואה משלימה במרכז
לימודי רפואה משלימה
לימודי התפתחות תינוקות וילדים
קורס שיקום תנועתי אורטופדי
הכשרת מטפלים ברכיבה
לימודי רפואה משלימה בצפון
לימודי רפואה משלימה בירושלים
לימודי רפואה משלימה באילת
לימודי רפואה משלימה בחיפה
לימודי רפואה משלימה ירושלים
לימודי רפואה משלימה בוינגייט
לימודי רפואה משלימה צפון
קורס לבעיות אורטופדיה
לימודי ריפוי בעיסוק
לימודי רפואה סינית
לימודי יוגה
לימודי רפלקסולוגיה
לימודי נטורופתיה, לימודי תזונה


הרפואה היא אחד התחומים העתיקים ביותר בתרבות האדם. מסורות רפואיות רבות נוצרו והועברו במשך השנים לגבי טיפול במגוון רחב של מחלות ופציעות. הרפואה המודרנית [הקונבנציונאלית], רואה את שורשיה ביוון העתיקה ובאביה "היפוקראטס", אולם רופאים גדולים היו בכל העולם עוד הרבה לפני כן. אחד החסרונות הבולטים של הרפואה המודרנית הינו התמקדות וטיפול בגוף בלבד. הרפואה המודרנית מתייחסת בעיקר לדברים שאותם היא יכולה למדוד בכלים פיזיים כמו לחץ דם, הורמונים ותהליכים פיזיולוגיים שונים, כאשר היא מתעלמת מכל הדברים האחרים המרכיבים את מהותו של האדם.
בניגוד לרפואה הקונבנציונאלית, הרפואה המשלימה, או כפי שהיא מכונה 'הרפואה האלטרנטיבית', רואה את האדם כמכלול המורכב מגוף, מרגש, משכל ומנשמה. שורשיה של הרפואה המשלימה התפתחו בתרבויות שונות, אולם היא מתבססת בעיקר על שיטות שמקורן בארצות המזרח הרחוק: סין, יפן, הודו וטיבט.
לימודי רפואה משלימה הם כותרת המאגדת תחתיה מגוון גדול מאוד של שיטות טיפול, שמטרתן המוצהרת הינה השבת האיזון בין ארבעת רבדיו של האדם.
לימודי רפואה משלימה כוללים: לימודי תזונה ואורח חיים בריא, ריפוי במגע, טיפול באמצעות צמחי מרפא ושמנים ותורות שונות של רגיעה וטיפול בנפש.
היצע הקורסים של לימודי רפואה משלימה הוא רחב מאוד וכל קורס הוא תורה בפני עצמו. קורס רפואה משלימה כולל מצד אחד את הכרת התרבות ממנה הגיעה השיטה, לימוד התיאוריה של השיטה והתנסות מעשית נרחבת. מצד שני הוא כולל קורסי אנטומיה ופיזיולוגיה המתבססים על מדע מודרני.
ישנם מוסדות המציעים לימודי רפואה משלימה אינטגרטיביים, דהיינו בשיתוף עם רפואה קונבנציונאלית. במוסדות אלו לומדים הסטודנטים קורסים קצרים גם בנושאים של רפואה מודרנית כמו פענוח בדיקות ופרמקולוגיה. זאת על מנת שיוכלו המטפלים לעזור למטופלים שלהם לשלב בין טיפול רפואי קונבנציונאלי, לבין טיפול רפואי משלים.
לימודי רפואה משלימה מוצעים על ידי מגוון רחב של מכללות ברחבי הארץ. משך הקורס והתעודה הניתנת בסופו, הם בהתאם לסוג המסלול שנבחר.
מסלולים של לימודי רפואה משלימה הם:
רפואה סינית
שיאצו
טווינה
רפלקסולוגיה
עיסוי תאילנדי ועיסוי שבדי
דיקור סיני [אקופונקטורה]
צמחי מרפא ושמנים אתריים
נטורופתיה
הומיאופתיה
רייקי וטיפול באנרגיות
בשורה התחתונה, אין זה משנה איזה מסלול לימודי רפואה משלימה תבחר ובאיזה מקום תלמד אותו, מה שחשוב הוא שתרצה לעזור לאנשים ותאמין שאתה יכול לעשות זאת.




יעוץ לימודים
שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
מאשר/ת תנאי השימוש
היסטוריה של הביטוח הלאומי
לימודי מנהל עסקים
לימודי משפטים
הכנה למבחן פסיכומטרי
לימודים
רכבת ישראל

  לימודים    |    הוסף למועדפים    |    כתוב לנו    |    פרסום באתר  בניית אתרים PGN.co.il
 כל הזכויות שמורות: ינשוף לימודים / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ Copyright © 2005   www.ylimudim.co.il   All rights reserved 

ינשוף לימודים הוא אתר לימודים המאפשר לגולשים קבלת מידע לימודים בתחומים שונים בתחום השכלה גבוהה: תואר ראשון, תואר שני, מנהל עסקים, לימודי משפטים, מדעי ההתנהגות, לימודי הנדסה, הנדסאים, חינוך, הוראה, תקשורת, מדעי המחשב, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. כמו כן מפנה האתר לתחומי לימודים נוספים כגון לימודי תעודה, קורסים, השתלמויות, חוגים, סדנאות, לימודי מחשבים, לימודי עיצוב, אדריכלות, רפואה משלימה, לימודי שוק ההון, ועוד. ינשוף לימודים מפנה גם למידע על קורסי פסיכומטרי, קורסי בגרות, מכינות קדם אקדמיות.